עבודת סמינריון בספרות

 

עבודת סמינריון בספרות דורשת, לא אחת, חשיבה יצירתית מרובה לצד חשיבה לוגית. נכון, אמנם מדובר בעבודה במסלול תיאורטי, עיוני טהור, אולם לצד היכולת להציג עבודת סמינריון בספרות שכתובה היטב, יש להציג את שאלת המחקר ולבנות את העבודה לפי הדרישות של המרצה, שלב זה דורש חשיבה קצת פחות יצירתית ויותר מדויקת.

 

כל מי שלומד (או למד) במסלול כזה או אחר של מדעי הרוח מכיר את התחושה, את הפרפרים בבטן ואת המצב הכללי של הגוף (או הנפש ברגע האמת, הרגע בו יש להגיש עבודת סמינריון בספרות או בפילוסופיה.

 

עבודות במסלולים אלו נחשבות לשיא העונג בלימודים, אך יכולות להיות גם הסיוט של כל סטודנט או סטודנטית. הרעיון הוא להביא את תשובה מיוחדת לשאלת מחקר מיוחדת, זו שתעניק למרצה ולעוזריו, בוחני העבודות, את אותו ערך מוסף, משהו מיוחד שיוצא מעבר לעבודה, זה המספק נקודות בונוס וזכות ובמילים אחרות: את העבודה המושלמת.

 

אז איך עושים את זה? איך מגישים עבודת סמינריון בספרות ברמה גבוהה? ראשית, מכינים את חומר הרקע. עבודה זו יכולה לקחת שעות לא מעטות, ואם אתם סטודנטים שעובדים, כדאי מאוד לחשוב על סיוע בכתיבת עבודה אקדמית, חיפוש בגוגל יביא לפניכם את המשרדים המובילים בתחום.

 

לאחר עבודת הרקע וליקוט החומר כדאי מאוד להתחיל לרשום ולהעלות על הכתב שאלות רלוונטיות כשאלת מחקר. חשוב לזכור, כתיבת עבודת סמינריון בספרות יוצאת אמנם מתוך הסילבוס שלכם אך לא בהכרח מחומרי החובה. מרצים רבים מכניסים את האג'נדה האישית שלהם אל חומרי הרשות, שם תוכלו למצוא רעיונות מצוינים לכתיבת העבודה עצמה.

 

לא לשכוח – עבודת סמינריון בספרות כוללת גם פן לוגי, הוא החלק המעיין בירוקרטי של העבודה. כך, למשל, היצמדות אל כללי הציטוט האחיד. לכל פקולטה ויותר מזה, לכל מרצה יש את שיטת הכללים שהוא מעדיף, וכך כאמור הוא רוצה לקבל את העבודה. בין אם מדובר על AP ובין אם מדובר על הערות שוליים.

 

לסיכום נציין ונאמר כי כתיבת עבודת סמינריון בספרות יכולה להיות מעניינת ומועילה לסיום הסמינר וחשוב מאוד לא להקל ראש בדרישות, קטנות או גדולות כאחד.